Thursday 12 January 2012

Malaysian University English Test !!!!

Assalamualaikum peeps ... How are you guys getting right now ?
I hope everything is gonna be okay ...
BTW, I want to post about my result in this test ...
I just got Band 3 in MUET !!!
Of course, I was devastated with this result...
But, I think that I should not ever give up...
And right now, I am trying to take again MUET for 2nd attempt...
Hopefully I will get at least Band 4.... InsyaAllah ...

Bila aku dpt tahu yg aku dpt Band 3, aku rasa down sgt..
macam hilang arah je.. asyik nangis... nonstop...
Tapi, mak dan kawan2 aku bagi nasihat supaya bnyk berselawat dan selalu berbaik sangka dengan Allah s.w.t.
Lagipun, perancangan Allah lebih sempurna.. Dia maha mengetahui apa yg terbaik untuk kita...
Aku still ingat pesanan ibu iaitu :

"Moga Allah rahmati dan beri kekuatan pada Syauqi. I always love you no matter what happens."

Bergelinangan air mataku apabila membaca pesanan ini..
Sangat meruntun jiwa !!

Kesimpulannya, aku harus blaja utk bersikap redha walaupun pahit.. Kerana di sebalik kesusahan akan ada kesenangan.. Ingatlah, itu janji Allah.. Allah x akan memungkiri janjinya !!!!!

No comments:

Post a Comment